Dietetyka Pediatryczna logo Dietetyka Pediatryczna

Zdrowie kształtuje się w dzieciństwie

2017-02-23

Mleko z konopii

Mleko z konopii

Wczoraj miałam okazję rozmawiać z koleżanką, której dość długo nie widziałam/słyszałam. Rozmawiałyśmy o różnych sprawach, między innymi.... o mleku. Pytała mnie czy robiłam może mleko z konopi- no nie robiłam- jak to ja - Mama- studentka dietetyki- nie robiłam mleka z konopi? Szybko nadrabiam zaległości i oto one :)
Na opakowaniu konopi znalazłam informacje, że nasiona konopi są bogatym źródłem omega 3 i omega 6, zawierają kwas gamma-linolenowy o silnym działaniu przeciwzapalnym oraz białko o bardzo dobrej przyswajalności i kompletnym składzie aminokwasów. Jak dla mnie bomba :)

czytaj dalej »

2017-02-23

Twarożek roślinny

Twarożek roślinny

Migdały jak każde orzechy zawierają dość dużo białka, tłuszczy ( ale tylko tych zdrowych),błonnika 12,2g/100g) , składników mineralnych i witamin (wit. E, wit z grupy B). Są zdrową przekąską pomiędzy posiłkami, jako dodatek do koktajli, również nadają się idealnie do produkcji domowego mleka migdałowego.
Dziś dla moich pociech przygotowałam twarożek inny niż wszystkie
Do  jego produkcji nadają się chyba wszystkie orzechy, choć ja na razie próbowałam nerkowce i migdały :)

czytaj dalej »

2017-02-23

Szpinakowelove

Szpinakowelove

Często rano nie mamy czasu na przygotowanie idealnego posiłku. Polecam wtedy koktajle :) W koktajlu magiczne jest to, że po zmiksowaniu nikt prócz Ciebie nie wie co jest środku. Zielony koktajl ze szpinaku może stać się smoczym napojem, po którym każdy rycerz będzie miał dużo siły, a złoty kolor kurkumy może spowodować, że blond księżniczka będzie miała prawdziwie złoty kolor włosów :) i wtedy wszystko lepiej smakuje

czytaj dalej »

2017-02-23

Omlet

Omlet

ajko jest cennym źródłem aminokwasów w diecie dziecka. Jest to tak zwane białko wzorcowe, czyli zawiera pełny zasób aminokwasów optymalny do zapotrzebowania organizmu ludzkiego.Żółtko zawiera cholinę, która jest niezbędna dla prawidłowego rozwoju mózgu i układu nerwowego naszej pociechy Żółtko jaja można zacząć podawać już w 7 miesiącu ( dodatek do zupek). Całe jajko w postaci, choćby jajecznicy gotowanej na parze można podawać już ok 11 miesiąca życia.

U nas dziś zagościł omlet

Zapraszamy do nas na późne śniadanie ( świąteczna przerwa od szkoły robi swoje

czytaj dalej »

2017-02-23

Amarantus z owocami i mlekiem( roślinnym)

Amarantus z owocami i mlekiem( roślinnym)

Amarantus może zagościć w diecie naszego dziecka już po 9 miesiącu. Jest bardzo dobrym źródłem białka(lepiej przyswajalnego niż z mleka czy soi-jako jedno z nielicznych białek roślinnych zawiera komplet aminokwasów egzogennych, m.in. lizynę, tryptofan i metioninę), kwasów tłuszczowych (jedno i wielonienasyconych) , błonnika i składników mineralnych. Zawiera 5 razy więcej żelaza niż szpinak, do tego jest źródłem witaminy z grupy B oraz antyoksydanty – witaminy A, C i E.

W Polsce dostępny w ziarnach, jako mąka i podobnie jak ryż preparowany- doskonały jako zamiennik dla popularnych płatków śniadaniowych.

czytaj dalej »

2017-02-23

Co siedzi w tranie?

Co siedzi w tranie?

Dostałam ostatnio zapytanie od czytelniczki w sprawie tranu. Postanowiłam więc co nie co o tranie Wam napisać.
Miłej lektury :)

czytaj dalej »

2017-02-23

Witamina D

Witamina D

Kolejną z witamin, którą chciałabym dla Was omówić, to moim zdaniem pewnego rodzaju "gwiazda"wśród witamin- ponieważ cieszy się ogromną popularnością.

czytaj dalej »

2017-02-23

Autyzm

Autyzm

Jakiś czas temu pisałam pracę na mojej uczelni na temat zaburzeń ze spektrum autyzmu, przyznam się szczerze, że dość cięzko pisło mi  się na temat tej jednostki, ponieważ zwolenników i przeciwników teorii diety jest chyba tyle samo.

Cieżko jest wyciągnąć obiektywne wnioski.

czytaj dalej »

2017-02-22

Kurkuma- przyprawa czy cudowny lek?

Kurkuma- przyprawa czy cudowny lek?

Kurkuma-przyprawa, czy cudowny lek? jakie korzyści możesz odnieść wprowadzając ją do swojej diety ?

Zapraszam do lektury !

czytaj dalej »

2017-02-22

Czokowsianka

Czokowsianka

Nie wszystkie dzieci lubią owsiankę, choć szczerze...nie rozumiem tego, bo owsianka jest pyszzzzna :D ale to oczywiście moje subiektywne odczucie. Jeśli Wasza pociecha jej nie lubi, może spróbujecie zacząć od czekoladowej owsianki- czyli jak moje dzieci mówią CZOKOWSIANKI :)

Polecam jest przepyszna :)

czytaj dalej »

O nas


Witamy Was. Tu Ania i Kasia, i to my tworzymy tę stronę. Pasjonuje nas medycyna żywieniowa, głównie żywienie dziecka w zdrowiu i chorobie. Kochamy dzieci i chcemy dla nich jak najlepiej i jak najzdrowiej. Stąd też dzielimy się z wami wiedzą zdobytą podczas studiów z zakresu dietetyki pediatrycznej. Interesuje nas tylko najnowsza i sprawdzona wiedza oparta na faktach. Staramy się być na bieżąco z postępem nauk medycznych, a nasze artykuły piszemy zgodnie z tzw. 'evidence-based medicine'. Skupiamy się na przekazywaniu rzetelnej wiedzy, zdrowych, rozsądnych dietach, zapobiegających alergiom, chorobom autoimmunizacyjnym, onkologicznym, czy tak powszechnym chorobom metabolicznym. Pomagamy rodzicom zrozumieć, jak poprzez prawidłowe odżywianie można zapewnić dzieciom zdrowe dorastanie, zwiększyć odporność, wpłynąć na prawidłowy rozwój intelektualny i fizyczny. Dziecko zasługuje na szczęśliwą przyszłość, którą przede wszystkim daje zdrowie, a MY chcemy wam w tym pomóc. Zostańcie z nam na dłużej. Zapraszamy również do naszej poradni online.

Współpraca ze specjalistami z dziedziny medycyny, dietetyki i zdrowego odżywiania