Dietetyka Pediatryczna logo Dietetyka Pediatryczna

Zdrowie kształtuje się w dzieciństwie

2017-02-23

Zupa z soczewicą

Zupa z soczewicą

Macie już pomysł na sobotni obiad? Jeśli nie, to dajcie się namówić na obłędną zupę z soczewicy:)

Zupa bardzo łatwa w przygotowaniu, więc spokojnie poradzi sobie z nią nawet najbardziej początkujący kucharz.

Soczewica jak już kiedyś wspominałam jest bardzo cennym źródłem białka, które może być alternatywą dla białka pochodzenia zwierzęcego. Jest także bardzo bogatym źródłem ważnego dla serca potasu i potrzebnego w ciąży kwasu foliowego.

 

czytaj dalej »

2017-02-23

czekoladowe kulki

czekoladowe kulki

Prawie czekoladowe kulki :)bezglutenowe, bezmleczne i bez-jajeczne;)

Na podwieczorek, do szkolnego lunchboxa..myślę, że nadają się do wszystkiego :)

 

czytaj dalej »

2017-02-23

Koktajl z mango

Koktajl z mango

Lubię takie proste i smaczne koktajle. Często rano nie mamy czasu przygotować śniadania dla siebie ( musi być najpierw spakowany tornister, buty, kanapki czasem trzeba jeszcze jakieś zapomniane zadanie odrobić;) ). Koktaj robimy w 5 sekund:) poleca się na szybki poranek;)

czytaj dalej »

2017-02-23

Śniadaniowe muffiny

Śniadaniowe muffiny

Śniadaniowe muffinki- IDEALNE NA DRUGIE ŚNIADANIE DO SZKOŁY I DO PRACY :)
Szybki przepis na pyszne zdrowe muffinki, bez cukru, bez mąki, ..

czytaj dalej »

2017-02-23

Batoniki energetyczne

Batoniki energetyczne

poobiednie batoniki :)

- Mamo, ale tak nie wyglądają ciasteczka- to chyba kotlety .... ciasteczka mają polewę i jakąś posypkę, hm?

cóż mi pozostało zrobić jak nie polać i nie posypać ? :)

czytaj dalej »

2017-02-23

Ile kalorii potrzebne jest mojemu dziecku?

Ile dziecko musi zjeść żeby zdrowo rosło ? a ile ma nie jeść żeby nie skończyło się to nadwagą?

czytaj dalej »

2017-02-23

Kopytka jaglane

Kopytka jaglane

Kasza Jaglana zadziwia mnie swoją uniwersalnością. Można z niej zrobić pasztet, ciasto, sernik, koktajl...a nawet kluski, które zagościły dziś na naszym stole. Są świetną alternatywą dla zwykłych kopytek- robi się je znaczenie szybciej, a w smaku niczym im nie ustępują. Kasza jaglana jest bardzo zdrowa, ma mało skrobi, za to dużo łatwo przyswajalnego białka. Wyróżnia się najwyższą zawartością witamin z grupy B: B1, (tiaminy), B2 (ryboflawiny) i B6 (pirydoksyny) oraz żelaza i miedzi.Jest lekkostrawna i nie uczula, bo nie zawiera glutenu. Dlatego warto ją polecić osobom chorującym na celiakię stosującym dietę bezglutenową.

czytaj dalej »

2017-02-23

Wegańska beza

Wegańska beza

Aquafaba- czyli jak zrobić deser z wody z ciecierzycy ...

Uwielbiam piec różne ciasta i ciasteczka. Jednak często muszę zmieniać oryginalne przepisy, aby troszkę je zdrowo podrasować :) Do Bezy mam wielki sentyment. I to wcale nie dlatego, że lubię jej smak- choć lubię, ale przede wszystkim dlatego, że lubię na nie patrzeć:) Ot taki bezowy fetysz :P

Kiedy pierwszy raz zobaczyłam przepis na bezy z ciecierzycy, uśmiałam się niesamowicie, nie wierząc, że możliwe jest ubicie wody z ugotowanej cieciorki. Kupiłam puszkę ciecierzycy i leżała w szafce chyba z rok :) przegrywając z prawdziwym białkiem.

Zdecydowałam się popełnić aquafabowe bezy. Padło na dzisiejszy poranek.

Jak zrobić aquafabę? Należy ugotować ciecierzycę- woda, która została po ugotowaniu to właśnie aquafaba. Najlepsze bezy wychodzą, kiedy jest ona gęsta- w tym celu należy ją gotować, aby zredukować ilość wody, a tym samym ona zgęstnieje. Można również użyć wody z ciecierzycy w puszce.

Jak ubijać aquafabę? Jak normalne białka. Z cukrem i sokiem z cytryny.Można dodać ulubiony ekstrakt-np. Waniliowy. Ponieważ jest to blog, który zachęca do serwowania zdrowych posiłków naszym dzieciom, to sugeruję, aby zredukować ilość cukru o połowę. Gordon Ramsey w swoich przepisach na 2 białka proponuje ok 120 g cukru. My dajemy połowę mniej :) Ciebie też do tego zachęcam :)

Jak smakuje? Moje dzieci nie zauważyły różnicy :)

Bezy z Auqafaby są doskonałą alternatywą dla dzieci, które nie mogą z powodu alergii spożywać kurzego jaja, więc może być używana wszędzie tam ,gdzie w przepisie występuje jajko. W potrawach słodkich i wytrawnych. Ma właściwości emulgujące, pieniące i zlepiające.

czytaj dalej »

2017-02-23

Mleko z konopii

Mleko z konopii

Wczoraj miałam okazję rozmawiać z koleżanką, której dość długo nie widziałam/słyszałam. Rozmawiałyśmy o różnych sprawach, między innymi.... o mleku. Pytała mnie czy robiłam może mleko z konopi- no nie robiłam- jak to ja - Mama- studentka dietetyki- nie robiłam mleka z konopi? Szybko nadrabiam zaległości i oto one :)
Na opakowaniu konopi znalazłam informacje, że nasiona konopi są bogatym źródłem omega 3 i omega 6, zawierają kwas gamma-linolenowy o silnym działaniu przeciwzapalnym oraz białko o bardzo dobrej przyswajalności i kompletnym składzie aminokwasów. Jak dla mnie bomba :)

czytaj dalej »

2017-02-23

Twarożek roślinny

Twarożek roślinny

Migdały jak każde orzechy zawierają dość dużo białka, tłuszczy ( ale tylko tych zdrowych),błonnika 12,2g/100g) , składników mineralnych i witamin (wit. E, wit z grupy B). Są zdrową przekąską pomiędzy posiłkami, jako dodatek do koktajli, również nadają się idealnie do produkcji domowego mleka migdałowego.
Dziś dla moich pociech przygotowałam twarożek inny niż wszystkie
Do  jego produkcji nadają się chyba wszystkie orzechy, choć ja na razie próbowałam nerkowce i migdały :)

czytaj dalej »

O nas


Witamy Was. Tu Ania i Kasia, i to my tworzymy tę stronę. Pasjonuje nas medycyna żywieniowa, głównie żywienie dziecka w zdrowiu i chorobie. Kochamy dzieci i chcemy dla nich jak najlepiej i jak najzdrowiej. Stąd też dzielimy się z wami wiedzą zdobytą podczas studiów z zakresu dietetyki pediatrycznej. Interesuje nas tylko najnowsza i sprawdzona wiedza oparta na faktach. Staramy się być na bieżąco z postępem nauk medycznych, a nasze artykuły piszemy zgodnie z tzw. 'evidence-based medicine'. Skupiamy się na przekazywaniu rzetelnej wiedzy, zdrowych, rozsądnych dietach, zapobiegających alergiom, chorobom autoimmunizacyjnym, onkologicznym, czy tak powszechnym chorobom metabolicznym. Pomagamy rodzicom zrozumieć, jak poprzez prawidłowe odżywianie można zapewnić dzieciom zdrowe dorastanie, zwiększyć odporność, wpłynąć na prawidłowy rozwój intelektualny i fizyczny. Dziecko zasługuje na szczęśliwą przyszłość, którą przede wszystkim daje zdrowie, a MY chcemy wam w tym pomóc. Zostańcie z nam na dłużej. Zapraszamy również do naszej poradni online.

Współpraca ze specjalistami z dziedziny medycyny, dietetyki i zdrowego odżywiania