Dietetyka Pediatryczna logo Dietetyka Pediatryczna

Zdrowie kształtuje się w dzieciństwie

2017-02-23

Śniadaniowe muffiny

Śniadaniowe muffiny

Śniadaniowe muffinki- IDEALNE NA DRUGIE ŚNIADANIE DO SZKOŁY I DO PRACY :)
Szybki przepis na pyszne zdrowe muffinki, bez cukru, bez mąki, ..

czytaj dalej »

2017-02-23

Batoniki energetyczne

Batoniki energetyczne

poobiednie batoniki :)

- Mamo, ale tak nie wyglądają ciasteczka- to chyba kotlety .... ciasteczka mają polewę i jakąś posypkę, hm?

cóż mi pozostało zrobić jak nie polać i nie posypać ? :)

czytaj dalej »

2017-02-23

Ile kalorii potrzebne jest mojemu dziecku?

Ile dziecko musi zjeść żeby zdrowo rosło ? a ile ma nie jeść żeby nie skończyło się to nadwagą?

czytaj dalej »

2017-02-23

Kopytka jaglane

Kopytka jaglane

Kasza Jaglana zadziwia mnie swoją uniwersalnością. Można z niej zrobić pasztet, ciasto, sernik, koktajl...a nawet kluski, które zagościły dziś na naszym stole. Są świetną alternatywą dla zwykłych kopytek- robi się je znaczenie szybciej, a w smaku niczym im nie ustępują. Kasza jaglana jest bardzo zdrowa, ma mało skrobi, za to dużo łatwo przyswajalnego białka. Wyróżnia się najwyższą zawartością witamin z grupy B: B1, (tiaminy), B2 (ryboflawiny) i B6 (pirydoksyny) oraz żelaza i miedzi.Jest lekkostrawna i nie uczula, bo nie zawiera glutenu. Dlatego warto ją polecić osobom chorującym na celiakię stosującym dietę bezglutenową.

czytaj dalej »

2017-02-23

Wegańska beza

Wegańska beza

Aquafaba- czyli jak zrobić deser z wody z ciecierzycy ...

Uwielbiam piec różne ciasta i ciasteczka. Jednak często muszę zmieniać oryginalne przepisy, aby troszkę je zdrowo podrasować :) Do Bezy mam wielki sentyment. I to wcale nie dlatego, że lubię jej smak- choć lubię, ale przede wszystkim dlatego, że lubię na nie patrzeć:) Ot taki bezowy fetysz :P

Kiedy pierwszy raz zobaczyłam przepis na bezy z ciecierzycy, uśmiałam się niesamowicie, nie wierząc, że możliwe jest ubicie wody z ugotowanej cieciorki. Kupiłam puszkę ciecierzycy i leżała w szafce chyba z rok :) przegrywając z prawdziwym białkiem.

Zdecydowałam się popełnić aquafabowe bezy. Padło na dzisiejszy poranek.

Jak zrobić aquafabę? Należy ugotować ciecierzycę- woda, która została po ugotowaniu to właśnie aquafaba. Najlepsze bezy wychodzą, kiedy jest ona gęsta- w tym celu należy ją gotować, aby zredukować ilość wody, a tym samym ona zgęstnieje. Można również użyć wody z ciecierzycy w puszce.

Jak ubijać aquafabę? Jak normalne białka. Z cukrem i sokiem z cytryny.Można dodać ulubiony ekstrakt-np. Waniliowy. Ponieważ jest to blog, który zachęca do serwowania zdrowych posiłków naszym dzieciom, to sugeruję, aby zredukować ilość cukru o połowę. Gordon Ramsey w swoich przepisach na 2 białka proponuje ok 120 g cukru. My dajemy połowę mniej :) Ciebie też do tego zachęcam :)

Jak smakuje? Moje dzieci nie zauważyły różnicy :)

Bezy z Auqafaby są doskonałą alternatywą dla dzieci, które nie mogą z powodu alergii spożywać kurzego jaja, więc może być używana wszędzie tam ,gdzie w przepisie występuje jajko. W potrawach słodkich i wytrawnych. Ma właściwości emulgujące, pieniące i zlepiające.

czytaj dalej »

2017-02-23

Mleko z konopii

Mleko z konopii

Wczoraj miałam okazję rozmawiać z koleżanką, której dość długo nie widziałam/słyszałam. Rozmawiałyśmy o różnych sprawach, między innymi.... o mleku. Pytała mnie czy robiłam może mleko z konopi- no nie robiłam- jak to ja - Mama- studentka dietetyki- nie robiłam mleka z konopi? Szybko nadrabiam zaległości i oto one :)
Na opakowaniu konopi znalazłam informacje, że nasiona konopi są bogatym źródłem omega 3 i omega 6, zawierają kwas gamma-linolenowy o silnym działaniu przeciwzapalnym oraz białko o bardzo dobrej przyswajalności i kompletnym składzie aminokwasów. Jak dla mnie bomba :)

czytaj dalej »

2017-02-23

Twarożek roślinny

Twarożek roślinny

Migdały jak każde orzechy zawierają dość dużo białka, tłuszczy ( ale tylko tych zdrowych),błonnika 12,2g/100g) , składników mineralnych i witamin (wit. E, wit z grupy B). Są zdrową przekąską pomiędzy posiłkami, jako dodatek do koktajli, również nadają się idealnie do produkcji domowego mleka migdałowego.
Dziś dla moich pociech przygotowałam twarożek inny niż wszystkie
Do  jego produkcji nadają się chyba wszystkie orzechy, choć ja na razie próbowałam nerkowce i migdały :)

czytaj dalej »

2017-02-23

Szpinakowelove

Szpinakowelove

Często rano nie mamy czasu na przygotowanie idealnego posiłku. Polecam wtedy koktajle :) W koktajlu magiczne jest to, że po zmiksowaniu nikt prócz Ciebie nie wie co jest środku. Zielony koktajl ze szpinaku może stać się smoczym napojem, po którym każdy rycerz będzie miał dużo siły, a złoty kolor kurkumy może spowodować, że blond księżniczka będzie miała prawdziwie złoty kolor włosów :) i wtedy wszystko lepiej smakuje

czytaj dalej »

2017-02-23

Omlet

Omlet

ajko jest cennym źródłem aminokwasów w diecie dziecka. Jest to tak zwane białko wzorcowe, czyli zawiera pełny zasób aminokwasów optymalny do zapotrzebowania organizmu ludzkiego.Żółtko zawiera cholinę, która jest niezbędna dla prawidłowego rozwoju mózgu i układu nerwowego naszej pociechy Żółtko jaja można zacząć podawać już w 7 miesiącu ( dodatek do zupek). Całe jajko w postaci, choćby jajecznicy gotowanej na parze można podawać już ok 11 miesiąca życia.

U nas dziś zagościł omlet

Zapraszamy do nas na późne śniadanie ( świąteczna przerwa od szkoły robi swoje

czytaj dalej »

2017-02-23

Amarantus z owocami i mlekiem( roślinnym)

Amarantus z owocami i mlekiem( roślinnym)

Amarantus może zagościć w diecie naszego dziecka już po 9 miesiącu. Jest bardzo dobrym źródłem białka(lepiej przyswajalnego niż z mleka czy soi-jako jedno z nielicznych białek roślinnych zawiera komplet aminokwasów egzogennych, m.in. lizynę, tryptofan i metioninę), kwasów tłuszczowych (jedno i wielonienasyconych) , błonnika i składników mineralnych. Zawiera 5 razy więcej żelaza niż szpinak, do tego jest źródłem witaminy z grupy B oraz antyoksydanty – witaminy A, C i E.

W Polsce dostępny w ziarnach, jako mąka i podobnie jak ryż preparowany- doskonały jako zamiennik dla popularnych płatków śniadaniowych.

czytaj dalej »

O nas


Witamy Was. Tu Ania i Kasia, i to my tworzymy tę stronę. Pasjonuje nas medycyna żywieniowa, głównie żywienie dziecka w zdrowiu i chorobie. Kochamy dzieci i chcemy dla nich jak najlepiej i jak najzdrowiej. Stąd też dzielimy się z wami wiedzą zdobytą podczas studiów z zakresu dietetyki pediatrycznej. Interesuje nas tylko najnowsza i sprawdzona wiedza oparta na faktach. Staramy się być na bieżąco z postępem nauk medycznych, a nasze artykuły piszemy zgodnie z tzw. 'evidence-based medicine'. Skupiamy się na przekazywaniu rzetelnej wiedzy, zdrowych, rozsądnych dietach, zapobiegających alergiom, chorobom autoimmunizacyjnym, onkologicznym, czy tak powszechnym chorobom metabolicznym. Pomagamy rodzicom zrozumieć, jak poprzez prawidłowe odżywianie można zapewnić dzieciom zdrowe dorastanie, zwiększyć odporność, wpłynąć na prawidłowy rozwój intelektualny i fizyczny. Dziecko zasługuje na szczęśliwą przyszłość, którą przede wszystkim daje zdrowie, a MY chcemy wam w tym pomóc. Zostańcie z nam na dłużej. Zapraszamy również do naszej poradni online.

Współpraca ze specjalistami z dziedziny medycyny, dietetyki i zdrowego odżywiania