Dietetyka Pediatryczna logo Dietetyka Pediatryczna

Zdrowie kształtuje się w dzieciństwie

2017-03-06

Racuchy drożdżowe ( bez jajek, bez mleka)

Racuchy drożdżowe ( bez jajek, bez mleka)

Dzieci kochają wszelkiego rodzaju pancakes. Czy to racuchy czy naleśniki, każda z tych potraw spotyka się z wielkim entuzjazmem. Dziś na obiad zagościły u nas racuchy drożdżowe- jak dla mnie najlepsze na świeci. Wbrew pozorom wcale przy nich nie trzeba się napracować, a smak....mmmm :) palce lizać

czytaj dalej »

2017-02-23

Smocze kotlety ( z dorsza i komosy ryżowej)

Smocze kotlety ( z dorsza i komosy ryżowej)

Kotleci z dorsza w tej formie, są świetną aternatywą dla złej sławy paluszków rybnych. U nas zdały egzamin, moja młodsza córka zajadała się nimi :) może i Wam posmakują?

czytaj dalej »

2017-02-23

Wegeteriańskie Gołąbki

Wegeteriańskie Gołąbki

Wczoraj przyjechała do nas Babcia Halinka - tzn babcia moich dzieci- a moja mama :) postanowiłam więc wykorzystać jej doświadczenie i moje zamiłowanie do zdrowej kuchni .Razem dziś zrobiłyśmy pyszne gołąbki w nowej odsłonie.

Wszyscy chyba wiemy, że kasza jest bardzo zdrowa..ale dlaczego?

Jest dobrym źródłem białka i to lepiej przyswajalnego niż to pochodzące ze zbóż , jest bogata w unikatowe aminokwasy – lizynę i tryptofan, których nasz organizm sam nie wytwarza.Gryka jest wykorzystywana w przemyśle farmaceutycznym jako dobre źródło rutyny( uszczelnia i wzmacnia naczynia krwionośne, kwercetyny i kwasów organicznych.) Liście gryki stosuje się w leczeniu żylaków (w tym również hemoroidów), nadciśnienia, krwawień z nosa i przewodu pokarmowego. Natomiast w ziarnach, poza białkami, są głównie węglowodany . Kasza bogata jest również w witaminy – B1, B2, P i PP (dobre dla układu nerwowego) – oraz znaczna ilość soli mineralnych, takich jak wapń, fosfor, magnez, które podnoszą odporność, a także żelazo,miedź, cynk,jod.

czytaj dalej »

2017-02-23

Kopytka jaglane

Kopytka jaglane

Kasza Jaglana zadziwia mnie swoją uniwersalnością. Można z niej zrobić pasztet, ciasto, sernik, koktajl...a nawet kluski, które zagościły dziś na naszym stole. Są świetną alternatywą dla zwykłych kopytek- robi się je znaczenie szybciej, a w smaku niczym im nie ustępują. Kasza jaglana jest bardzo zdrowa, ma mało skrobi, za to dużo łatwo przyswajalnego białka. Wyróżnia się najwyższą zawartością witamin z grupy B: B1, (tiaminy), B2 (ryboflawiny) i B6 (pirydoksyny) oraz żelaza i miedzi.Jest lekkostrawna i nie uczula, bo nie zawiera glutenu. Dlatego warto ją polecić osobom chorującym na celiakię stosującym dietę bezglutenową.

czytaj dalej »

2017-02-20

Kopytka buraczkowe

Kopytka buraczkowe

Dzieci zazwyczaj uwielbiają różne rodzaje klusek. Czy to lane, czy leniwe, kopytka czy kluski śląskie przeważnie dzieciaki chętnie je zjadają- moje również. Inaczej sprawa się ma z burakami- są dzieci, które je lubią a są i takie , które nie są w stanie ich przeknąć. U mnie wygląda to właśnie dokładnie tak- Jedno lubi- drugie nie :)

Będąc dziś na zakupach, całkiem nie specjalnie, zakupiłam liofilizowane buraczki. Miałam w zamyśle dostypywać je do koktajli moich córek- tych truskawkowych i malinowych ( i to czerwone i to, więc myślę, że różnica nie byłaby zauważalna), ale podczas robienia kopytek wpadłam na pomysł, aby dostypać je do ziemniaków. I tak powstały buraczkowe kopytka. Bardzo dobre w smaku, delikatne... no idealne po prostu :) nic bym nie zmieniła.

 

czytaj dalej »

O nas


Witamy Was. Tu Ania i Kasia, i to my tworzymy tę stronę. Pasjonuje nas medycyna żywieniowa, głównie żywienie dziecka w zdrowiu i chorobie. Kochamy dzieci i chcemy dla nich jak najlepiej i jak najzdrowiej. Stąd też dzielimy się z wami wiedzą zdobytą podczas studiów z zakresu dietetyki pediatrycznej. Interesuje nas tylko najnowsza i sprawdzona wiedza oparta na faktach. Staramy się być na bieżąco z postępem nauk medycznych, a nasze artykuły piszemy zgodnie z tzw. 'evidence-based medicine'. Skupiamy się na przekazywaniu rzetelnej wiedzy, zdrowych, rozsądnych dietach, zapobiegających alergiom, chorobom autoimmunizacyjnym, onkologicznym, czy tak powszechnym chorobom metabolicznym. Pomagamy rodzicom zrozumieć, jak poprzez prawidłowe odżywianie można zapewnić dzieciom zdrowe dorastanie, zwiększyć odporność, wpłynąć na prawidłowy rozwój intelektualny i fizyczny. Dziecko zasługuje na szczęśliwą przyszłość, którą przede wszystkim daje zdrowie, a MY chcemy wam w tym pomóc. Zostańcie z nam na dłużej. Zapraszamy również do naszej poradni online.

Współpraca ze specjalistami z dziedziny medycyny, dietetyki i zdrowego odżywiania

ROZUMIEM Nasza strona używa pliki cookies aby umożliwić wysoki standard obsługi.
Jeżeli nadal chcesz korzystać z serwisu, musisz wyrazić na to zgodę. Możesz również zmienić ustawienia dotyczące cookies.