Dietetyka Pediatryczna logo Dietetyka Pediatryczna

Zdrowie kształtuje się w dzieciństwie

2017-04-12

Jaja przepiórcze nie tylko na Wielkanoc. Poznaj zalety ich spożywania.

Jaja przepiórcze nie tylko na Wielkanoc. Poznaj zalety ich spożywania.

Jaja przepiórki są wyśmienitym zamiennikiem jaj kurzych. Są mniejsze (świetnie nadają się na przystawkę), ważą do 15 g, dość ciekawie „nakrapiane” i do tego zdrowsze. W sklepach coraz częściej można się na nie natknąć. I bardzo dobrze. Kiedyś niedocenianie, dzisiaj ze względu na znakomite walory odżywcze coraz częściej lądują na naszych stołach.

czytaj dalej »

2017-04-07

ZAKWASZENIE ORGANIZMU- hit czy kit?

ZAKWASZENIE ORGANIZMU- hit czy kit?

Czy istnieje takie coś jak zakwaszenie organizmu ? Czy ma to coś wspólnego z kwasicą metaboliczną? Czy nasza dieta ma wpływ na nasze ph ? 

Na to pytanie i wiele innych mam nadzieję odpowiedzieć tym artykułem. 

Zakładam, że po przeczytaniu tego artykułu część z Was chwyci się za głowę, część z Was mnie odlajkuje, a część tylko utwierdzi się w swoim przekonaniu ;) ciekawa jestem jak będzie z Tobą :) 

czytaj dalej »

2017-03-09

Zielone dla ciebie i twojego dziecka. Chlorofil – naturalna transfuzja.

Zielone dla ciebie i twojego dziecka. Chlorofil – naturalna transfuzja.

Leon Marchlewski, jeden z najwybitniejszych polskich biochemików zyskał międzynarodowy rozgłos w związku z badaniami nad chemicznym pokrewieństwem pochodnych chlorofilu i hemoglobiny. Odkrył, iż podobieństwo struktury chemicznej chlorofilu i hemoglobiny jest znacznie ściślejsze niż ktokolwiek mógł dotąd podejrzewać z tą różnicą, iż podstawowym składnikiem chlorofilu jest magnez, a hemoglobiny żelazo.

czytaj dalej »

2017-02-26

Jabłko w diecie niemowlaka

Jabłko w diecie niemowlaka

Była marchewka- musi byc i jabłko. W diecie dziecka to kolejny produkt, który się pojawia najczęściej :) W jabłku znajdziemy dużo witaminy C, która ma ogromny wpływ na układ odpornościowy naszego malucha. Jest też dobrym źródłem potasu, magnezu , witaminy A i błonnika, który jest niezbędny dla zachowania prawidłowej perystaltyki.

 

czytaj dalej »

2017-02-25

Marchewkowe dania dla maluszka

Marchewkowe dania dla maluszka

Marchew to  pierwsze warzywo, które najczęściej wprowadzamy do diety małego dziecka. Jest bogatym źródłem Karotenu, czyli prowitaminy A. Marchewka ma jej dość sporo, bo nawet do 6500 j.m. w 100 g. Ponadto marchewka ma dużo witaminyB1,B2, PP. Marchew zawiera także pierwiastki takie jak potas, mangan i niewielkie ilości wapnia. Ważnym składnik warzywa jest również błonnik pokarmowy.

Jeśli kupujecie marchew dla Swojego Maluszka, polecam Wam zakupić marchew z pewnego źródła.Podrzucam Wam  parę przepisów, jak wykorzystać marchew w diecie Waszych maluszków.

czytaj dalej »

O nas


Witamy Was. Tu Ania i Kasia, i to my tworzymy tę stronę. Pasjonuje nas medycyna żywieniowa, głównie żywienie dziecka w zdrowiu i chorobie. Kochamy dzieci i chcemy dla nich jak najlepiej i jak najzdrowiej. Stąd też dzielimy się z wami wiedzą zdobytą podczas studiów z zakresu dietetyki pediatrycznej. Interesuje nas tylko najnowsza i sprawdzona wiedza oparta na faktach. Staramy się być na bieżąco z postępem nauk medycznych, a nasze artykuły piszemy zgodnie z tzw. 'evidence-based medicine'. Skupiamy się na przekazywaniu rzetelnej wiedzy, zdrowych, rozsądnych dietach, zapobiegających alergiom, chorobom autoimmunizacyjnym, onkologicznym, czy tak powszechnym chorobom metabolicznym. Pomagamy rodzicom zrozumieć, jak poprzez prawidłowe odżywianie można zapewnić dzieciom zdrowe dorastanie, zwiększyć odporność, wpłynąć na prawidłowy rozwój intelektualny i fizyczny. Dziecko zasługuje na szczęśliwą przyszłość, którą przede wszystkim daje zdrowie, a MY chcemy wam w tym pomóc. Zostańcie z nam na dłużej. Zapraszamy również do naszej poradni online.

Współpraca ze specjalistami z dziedziny medycyny, dietetyki i zdrowego odżywiania