Dietetyka Pediatryczna logo Dietetyka Pediatryczna

Zdrowie kształtuje się w dzieciństwie

2018-10-10

Zakończ bitwy o posiłki- czyli jak sobie radzić z buntownikiem, niejadkiem- po prostu dzieckiem

Zakończ bitwy o posiłki- czyli jak sobie radzić z buntownikiem, niejadkiem- po prostu dzieckiem

Niechęć dzieci do posiłków, to jeden z tych tematów, które najczęściej przewijają się na wszystkich spotkaniach, Kinder balach lub choćby na blogach ( taki jak nasz :D ) czy na łamach prasy.

Według Towarzystw Naukowych, czy to naszego rodzimego Polskiego Towarzystwa Gastroenterologii i Hepatologii Dziecięcej, czy jego Europejskiego odpowiednika ESPGHAN kluczem do rozwiązania problemów rodziców z posiłkami dzieci są dwie zasady, których powinniśmy się trzymać mocniej niż wszystkich innych....................

Jesteś ciekaw jakie to zasady ? Zajrzyj do naszego artykułu :)

Zapraszamy

czytaj dalej »

2018-09-24

Zdrowe posiłki dla dzieci i młodzieży. Co zapakować do śniadaniowego pudełka, oraz trochę o tym, czym wspomagać rosnący i dojrzewający organizm?

Zdrowe posiłki dla dzieci i młodzieży. Co zapakować do śniadaniowego pudełka, oraz trochę o tym, czym wspomagać rosnący i dojrzewający organizm?

Przedstawiamy przykłady posiłków na śniadania, przekąski, które pomogą waszemu dziecku zachować odpowiedni poziom energii i koncentracji w szkole oraz podniosą naturalną odporność. Zdrowa dieta powinna być różnorodna, ale z kontrolowaną ilością cukru, soli i tłuszczu. Monotonne jedzenie zawsze będzie prowadziło do niedoborów, a tym samym do różnych zaburzeń zdrowotnych.  Młody, dojrzewający organizm potrzebuje dużo produktów bogatych w witaminy oraz substancje mineralne. Pamiętaj, że również regularność posiłków twojego dziecka jest ważna, aby stężenie glukozy we krwi było na stałym poziomie. Dieta bogata w węglowodany proste, brak błonnika w diecie, nieregularność posiłków powodują wahania glukozy co negatywnie wpływa na koncentrację, energię, metabolizm oraz samopoczucie. Należy mieć na uwadze też to, iż mózg potrzebuje odpowiednich ilości niezbędnych aminokwasów, składników mineralnych czy witamin, co przekładać się będzie na lepsze i sprawniejsze wytwarzanie neuroprzekaźników w mózgu.

Zachęcamy do komponowania takich posiłków, które dadzą twojemu dziecku energii na kilka godzin i dostarczą cennych składników mineralnych oraz witamin.

czytaj dalej »

2018-08-24

Galatte ze śliwkami ( bez jajek)

Galatte ze śliwkami ( bez jajek)

Super szybkie ciasto, do podania z każdymi chyba owocami ( tylko wyobraźnia Was może ograniczyć) . U mnie ze  śliwkami, bo kiedy jak nie teraz smakują najlepiej?  ale Ty możesz wybrać każdy inny owoc, słoneczną i pachnącą Hiszpanią pomarańczę, pyszne polskie antonówki, czy też figi, które właśnie pojawiły się w sklepach :) 

Ciasto nie zawiera w składzie jajek więc jest odpowiednie dla osób uczulonych na ten składnik

czytaj dalej »

2018-08-11

Dodatki w materiałach dopuszczonych do żywności a zdrowie dzieci

Dodatki w materiałach dopuszczonych do żywności a zdrowie dzieci

W lipcu tego roku ( czyli całkiem niedawno), na stronie AAP ( Amerykańskiej Akademii Pediatrii) opublikowano artykuł Food Additives and Child Health Leonardo TrasandeRachel M. ShafferSheela SathyanarayanaCOUNCIL ON ENVIRONMENTAL HEALTH  , który zwraca uwagę na zawartość szkodliwych substancji w materiałach przeznaczonych do bezpośredniego kontaktu z żywnością, jak i dodatków dodawanych do żywności.

Zapraszam Was do zapoznania się z jego treścią bo uważam, że jest wart, aby poświęcić u chwilkę.

Ponieważ nie każdy ma możliwość przeczytania artykułu w języku angielskim, specjalnie dla Was na podstawie zamieszczonego materiału, przedstawiamy najważniejsze wnioski, które zostały zawarte w treści artykułu.

Cały artykuł możesz przeczytać tu à http://pediatrics.aappublications.org/content/early/2018/07/19/peds.2018-1408)

czytaj dalej »

2018-07-26

Smoothi bowl- orzeźwiający i zdrowy deser

Smoothi bowl- orzeźwiający i zdrowy deser

Kocham miłością wieczną mrożone banany :) Po ich zmiksowaniu ( niestety niezbędny jest dobry sprzęt, który będzie w stanie to wykonać) z czym tylko zachcesz- kakao, maliny, śmietanka, truskawki czy brzoskwinie otrzymasz mega kremowe lody. Bez cukru, bez glutenu- a za to smacznie, orzeżwiająco i naprawdę - zdrowo !

czytaj dalej »

2018-07-26

Granola Cake

Granola Cake

Nie zawsze mam ochotę na pieczenie wielogodzinnych deserów ( choć rzadko nie mam ochoty ;) częściej po prostu brak mi czasu ). Granola cake to deser mega szybki w wykonaniu, masz 100% pewność, że nie wyjdzie Ci zakalec ;) i dodatkowo możesz dobrać składniki do swoich aktualnych zasobów ;) 

czytaj dalej »

2018-07-18

Leczenie Atopowego Zapalenia skóry za pomocą diety niskohistaminowej- badanie naukowe

Leczenie Atopowego Zapalenia skóry za pomocą diety niskohistaminowej- badanie naukowe

Podłożem AZS często są alergie pokarmowe, ale co zrobić kiedy pomimo badań i wysiłku związanego z dietą eliminacyjną nie ma efektów leczenia ?

Czy dieta niskohistaminowa może być kluczem do sukcesu w leczeniu AZS?
 

Zapraszamy Was do lektury

czytaj dalej »

2018-06-25

Lody chia z musem z jagód

Lody chia z musem z jagód

Pomysł na lody chia wpadł mi do głowy jakiś czas temu, jak przez przypadek chłodząc deser ,po prostu go zamroziłam :) Okazało się, że żelujące ziarenka dały fajną konsystencję , nie powodując kryształkowania, które często się zdarza, kiedy nie używamy maszyny do robienia lodów :)

Lody są super alternatywą dla alergików, gdyż nie zawiera mleka, jaj, orzechów ( choć zawsze można dodać ;) ) a nawet glutenu ;) a i tak są bardzo dobre :)

 

czytaj dalej »

2018-06-13

Pesto ze szparagów, ze świeżą miętą i orzechami włoskimi <3

Pesto ze szparagów, ze świeżą miętą i orzechami włoskimi <3

Dawno nas tu nie było, za co Was strasznie przepraszamy, ale jakiś taki gorący okres nam się teraz zrobił :) Na własne wytłumaczenie chciałam dodać, że robimy coś fajnego i mamy nadzieję niedługo się z Wami podzielić naszymi poczynaniami :)

Dziś mamy dla Was pyszną pastę ze szparagów, szybką do wykonania- idealną więc na takie dni jak teraz, kiedy się nie chce zbyt długo siedzieć w kuchni :)

Do tego jest po prostu pyszna, bardzo, bardzo pyszna :) warto ją zrobić dopóki możemy skorzystać jeszcze z dobrodziejstw szparagów :)

czytaj dalej »

2018-05-06

Tarta szparagowa ( oraz co nieco o prozdrowotnym działaniu szparagów)

Tarta szparagowa ( oraz co nieco o prozdrowotnym działaniu szparagów)

Szparagowy sezon w pełni. Polecam więc kupować hurtowe ilości tych przepyszności. ;) :P 

Roślina ta bogata jest  w biologicznie czynne związki, jednak warto ją również spożywać ze względu na walory smakowe i niską kaloryczność.

Szparagi można gotować na parze, w wodzie, można je grillować, można obtaczać w bułce tartej z parmezanem lub bez, dodawać do pizzy, tarty, do zupy ( zarówno tych jarzynowych jako całe warzywo ale również do zup typu krem), do sadzonych jajek, do wytrawnych muffinek.

czytaj dalej »

O nas


Witamy Was. Tu Ania i Kasia, i to my tworzymy tę stronę. Pasjonuje nas medycyna żywieniowa, głównie żywienie dziecka w zdrowiu i chorobie. Kochamy dzieci i chcemy dla nich jak najlepiej i jak najzdrowiej. Stąd też dzielimy się z wami wiedzą zdobytą podczas studiów z zakresu dietetyki pediatrycznej. Interesuje nas tylko najnowsza i sprawdzona wiedza oparta na faktach. Staramy się być na bieżąco z postępem nauk medycznych, a nasze artykuły piszemy zgodnie z tzw. 'evidence-based medicine'. Skupiamy się na przekazywaniu rzetelnej wiedzy, zdrowych, rozsądnych dietach, zapobiegających alergiom, chorobom autoimmunizacyjnym, onkologicznym, czy tak powszechnym chorobom metabolicznym. Pomagamy rodzicom zrozumieć, jak poprzez prawidłowe odżywianie można zapewnić dzieciom zdrowe dorastanie, zwiększyć odporność, wpłynąć na prawidłowy rozwój intelektualny i fizyczny. Dziecko zasługuje na szczęśliwą przyszłość, którą przede wszystkim daje zdrowie, a MY chcemy wam w tym pomóc. Zostańcie z nam na dłużej. Zapraszamy również do naszej poradni online.

Współpraca ze specjalistami z dziedziny medycyny, dietetyki i zdrowego odżywiania