Dietetyka Pediatryczna logo Dietetyka Pediatryczna

Zdrowie kształtuje się w dzieciństwie

2017-10-22

Kremowy sernik z puree z dyni ( bezglutenowe)

Kremowy sernik z puree z dyni ( bezglutenowe)

Jest wiele ciast, które w naszym domu są numerem jeden. 

Jednak królem wypieków, numerem jeden jest zawsze, niezmiennie sernik. W każdej postaci- czy to z ricotty, twarogu, serka philadelphia- kochamy serniki.

Ten sernik powstał z potrzeby wykorzystania puree z dyni.

Jest wilgotny, ciężki, ale zarazem kremowy i delikatny :) Kwintesencja smaku :D

czytaj dalej »

2017-10-11

Szarlotka owsiano-orzechowa z tymiankiem.

Szarlotka owsiano-orzechowa z tymiankiem.

Szarlotkę robi się wręcz błyskawicznie. Jest zdrowa i aromatyczna dzięki tymiankowi, który dodaję często do szarlotek. Dzieci mogą uwielbiać ją jeśli podana jest na ciepło z dodatkiem jakiegoś syropu owocowego, albo owoców z kompotu (wiśnie, jagody, brzoskwinie), a w porze letniej z lodami :)

Popołudnie z takim deserem, wspólnie z dziećmi to taki moment w ciągu dnia, po którym na pewno wzrośnie Wasz poziom endorfin i nabierzecie siły do dalszej pracy :)

czytaj dalej »

2017-09-20

Chlebek bananowy z żurawiną.

Chlebek bananowy z żurawiną.

Pyszny chlebek dla dzieci, który na pewno posmakuje niejednemu. U mnie znikł w pół godziny, a jutro mam zrobić nowy, dostałam takie właśnie zlecenie :) Szybko się robi. Można zjeść go jako zwykłe babkociastko, ale równie dobrze potraktować jako chlebek i posmarować masłem. Chlebek na pierwsze czy drugie śniadanie szybko poprawi koncentrację dziecka w szkole.  

czytaj dalej »

2017-09-09

Deser z nasion Tukmarii (nasiona słodkiej bazylii)

Deser z nasion Tukmarii (nasiona słodkiej bazylii)

Nasiona Tukmarii( bazylii słodkiej) to nowy trend w dietetyce, podobnie jak inne nasiona niosą bogactwo składników odżywczych i myślę, że już niedługo nasiona chia mogą zostać zdetronizowane ;)

 

Nasiona Tukmarii zawierają dużo minerałów, takich jak wapń, żelazo, mangan i cynk. Minerały te wpływają korzystnie na stan układu sercowo-naczyniowy, układu krążenia krwi i układu pokarmowego. 50% nasion to węglowodany – głównie w postaci włókien odżywczych, które poprawiają perystaltykę naszych jelit. Dzięki temu mogą być skutecznym lekarstwem, które zwalczy zaparcia czynnościowe.  Są bogate  w witaminię K,C,E i B6.

 

Nasiona  te są również bogatym źródłem kwasów tłuszczowych omega-3, które są niezbędne dla prawidłowego rozwoju mózgu. Jest to kluczowy składnik odżywczy dla pamięci i sprawności mózgu. Dzięki kwasom omega 3 ma również działanie przeciwzapalne, dodatkowo łagodzi stres i poprawia odporność organizmu.

czytaj dalej »

2017-07-23

Deserek na popołudniowe i ciepłe dni lata: Słodkie owoce pod chrupiącą kruszonką.

Deserek na popołudniowe i ciepłe dni lata: Słodkie owoce pod chrupiącą kruszonką.

Deserek w sam raz dla całej rodzinki na popołudniowe, ciepłe dni lata. Rozkoszujcie się owocami sezonowymi.

czytaj dalej »

O nas


Witamy Was. Tu Ania i Kasia, i to my tworzymy tę stronę. Pasjonuje nas medycyna żywieniowa, głównie żywienie dziecka w zdrowiu i chorobie. Kochamy dzieci i chcemy dla nich jak najlepiej i jak najzdrowiej. Stąd też dzielimy się z wami wiedzą zdobytą podczas studiów z zakresu dietetyki pediatrycznej. Interesuje nas tylko najnowsza i sprawdzona wiedza oparta na faktach. Staramy się być na bieżąco z postępem nauk medycznych, a nasze artykuły piszemy zgodnie z tzw. 'evidence-based medicine'. Skupiamy się na przekazywaniu rzetelnej wiedzy, zdrowych, rozsądnych dietach, zapobiegających alergiom, chorobom autoimmunizacyjnym, onkologicznym, czy tak powszechnym chorobom metabolicznym. Pomagamy rodzicom zrozumieć, jak poprzez prawidłowe odżywianie można zapewnić dzieciom zdrowe dorastanie, zwiększyć odporność, wpłynąć na prawidłowy rozwój intelektualny i fizyczny. Dziecko zasługuje na szczęśliwą przyszłość, którą przede wszystkim daje zdrowie, a MY chcemy wam w tym pomóc. Zostańcie z nam na dłużej. Zapraszamy również do naszej poradni online.

Współpraca ze specjalistami z dziedziny medycyny, dietetyki i zdrowego odżywiania