Dietetyka Pediatryczna logo Dietetyka Pediatryczna

Zdrowie kształtuje się w dzieciństwie

2017-02-25

Marchewkowe dania dla maluszka

Marchewkowe dania dla maluszka

Marchew to  pierwsze warzywo, które najczęściej wprowadzamy do diety małego dziecka. Jest bogatym źródłem Karotenu, czyli prowitaminy A. Marchewka ma jej dość sporo, bo nawet do 6500 j.m. w 100 g. Ponadto marchewka ma dużo witaminyB1,B2, PP. Marchew zawiera także pierwiastki takie jak potas, mangan i niewielkie ilości wapnia. Ważnym składnik warzywa jest również błonnik pokarmowy.

Jeśli kupujecie marchew dla Swojego Maluszka, polecam Wam zakupić marchew z pewnego źródła.Podrzucam Wam  parę przepisów, jak wykorzystać marchew w diecie Waszych maluszków.

czytaj dalej »

2017-02-23

Smocze kotlety ( z dorsza i komosy ryżowej)

Smocze kotlety ( z dorsza i komosy ryżowej)

Kotleci z dorsza w tej formie, są świetną aternatywą dla złej sławy paluszków rybnych. U nas zdały egzamin, moja młodsza córka zajadała się nimi :) może i Wam posmakują?

czytaj dalej »

2017-02-23

Katalog nazdrowsze wg Fuhrmana

Katalog nazdrowsze wg Fuhrmana

Co warto wprowadzić do diety dziecka :) Katalog najzdrowsze z najzdrowszych wg Fuhrmana

czytaj dalej »

2017-02-23

Domowa Przyprawa

Domowa Przyprawa

Domowa zupka? Jak najbardziej, ale tylko w towarzystwie domowych przypraw;) proszę wyrzuć z domu wszelkie kostki, wegety i inne paskudztwa.

czytaj dalej »

2017-02-23

Syrop z buraka

Syrop z buraka

Wizyta Babci Halinki wniosła w nasze życie nie tylko pyszne soczewicowe gołąbki :) Babcia przypomniała mi o starym, dobrym syropku na kaszel. A ponieważ mam takiego jednego kaszlącego delikwenta w domu.... to do dzieła...

czytaj dalej »

2017-02-23

E ? co to takiego?

E ? co to takiego?

Czy zastanawiałeś się kiedyś co oznacza E , tam z tyłu na opakowaniu ulubionych produktów spożywczych ?

czytaj dalej »

2017-02-23

Koktaj pełen antyoksydantów

Koktaj pełen antyoksydantów

Bardzo wielu z nas zastanawia się w jaki sposób w styczniu zapewnić sobie odpowiednią dawkę witamin i mikroelementów. Najlepszym jak dla mnie sposobem jest mrożonie owoców i warzyw, które nie są dostępne w okresie zimowym. Truskawka w sezonie za kilogram kosztuje ok 3-5zł, w zimę mrożona w sklepie za 500g kosztuje ok 6 zł. Podobnie mają się ceny malin, jagód i borówki. Dzięki takim zapasom nawet w zimę można cieszyć się smakiem lata:) u nas dziś duża dawka antyoksydantów- redukujemy poziom stresu oksydacyjnego po blue monday;)

 

czytaj dalej »

2017-02-23

Wegeteriańskie Gołąbki

Wegeteriańskie Gołąbki

Wczoraj przyjechała do nas Babcia Halinka - tzn babcia moich dzieci- a moja mama :) postanowiłam więc wykorzystać jej doświadczenie i moje zamiłowanie do zdrowej kuchni .Razem dziś zrobiłyśmy pyszne gołąbki w nowej odsłonie.

Wszyscy chyba wiemy, że kasza jest bardzo zdrowa..ale dlaczego?

Jest dobrym źródłem białka i to lepiej przyswajalnego niż to pochodzące ze zbóż , jest bogata w unikatowe aminokwasy – lizynę i tryptofan, których nasz organizm sam nie wytwarza.Gryka jest wykorzystywana w przemyśle farmaceutycznym jako dobre źródło rutyny( uszczelnia i wzmacnia naczynia krwionośne, kwercetyny i kwasów organicznych.) Liście gryki stosuje się w leczeniu żylaków (w tym również hemoroidów), nadciśnienia, krwawień z nosa i przewodu pokarmowego. Natomiast w ziarnach, poza białkami, są głównie węglowodany . Kasza bogata jest również w witaminy – B1, B2, P i PP (dobre dla układu nerwowego) – oraz znaczna ilość soli mineralnych, takich jak wapń, fosfor, magnez, które podnoszą odporność, a także żelazo,miedź, cynk,jod.

czytaj dalej »

2017-02-23

Jarmużowy koktajl

Jarmużowy koktajl

Wczoraj młodsza pociecha wstała z gorączką i strasznym bólem gardła- pierwsza myśl- angina, krwawe wybroczyny na gardle, do tego bardziej różowe niż zawsze gardło- Matko, szkarlatyna. Przyjechał lekarz- okazało się, że prawdopodobnie to wirus. Udało się...na razie nie musimy przyjmować antybiotyku :) leczymy się syropem czosnkowym. Jednak ze względy na bolesne przełykanie większość pokarmów przyjmujemy w postaci płynnej. Z pomocą dziś przyszedł nam kochany jamruż. Jarmuż jest cennym źródłem sulfornu(przeciwuteniacz), błonnika, witaminyC i K, soli mineralnych- wapnia i potasu oraz karotenoidów :)

czytaj dalej »

2017-02-23

Zupa z soczewicą

Zupa z soczewicą

Macie już pomysł na sobotni obiad? Jeśli nie, to dajcie się namówić na obłędną zupę z soczewicy:)

Zupa bardzo łatwa w przygotowaniu, więc spokojnie poradzi sobie z nią nawet najbardziej początkujący kucharz.

Soczewica jak już kiedyś wspominałam jest bardzo cennym źródłem białka, które może być alternatywą dla białka pochodzenia zwierzęcego. Jest także bardzo bogatym źródłem ważnego dla serca potasu i potrzebnego w ciąży kwasu foliowego.

 

czytaj dalej »

O nas


Witamy Was. Tu Ania i Kasia, i to my tworzymy tę stronę. Pasjonuje nas medycyna żywieniowa, głównie żywienie dziecka w zdrowiu i chorobie. Kochamy dzieci i chcemy dla nich jak najlepiej i jak najzdrowiej. Stąd też dzielimy się z wami wiedzą zdobytą podczas studiów z zakresu dietetyki pediatrycznej. Interesuje nas tylko najnowsza i sprawdzona wiedza oparta na faktach. Staramy się być na bieżąco z postępem nauk medycznych, a nasze artykuły piszemy zgodnie z tzw. 'evidence-based medicine'. Skupiamy się na przekazywaniu rzetelnej wiedzy, zdrowych, rozsądnych dietach, zapobiegających alergiom, chorobom autoimmunizacyjnym, onkologicznym, czy tak powszechnym chorobom metabolicznym. Pomagamy rodzicom zrozumieć, jak poprzez prawidłowe odżywianie można zapewnić dzieciom zdrowe dorastanie, zwiększyć odporność, wpłynąć na prawidłowy rozwój intelektualny i fizyczny. Dziecko zasługuje na szczęśliwą przyszłość, którą przede wszystkim daje zdrowie, a MY chcemy wam w tym pomóc. Zostańcie z nam na dłużej. Zapraszamy również do naszej poradni online.

Współpraca ze specjalistami z dziedziny medycyny, dietetyki i zdrowego odżywiania