Dietetyka Pediatryczna logo Dietetyka Pediatryczna

Zdrowie kształtuje się w dzieciństwie

2017-02-16

Paprykarz wegański

Paprykarz wegański

Już kiedyś wspominałam przy kluskach jaglanych, jak bardzo lubię kaszę jaglaną..przede wszystkim za to, że można z niej zrobić dosłownie wszystko. Od słodyczy..po właśnie paprykarz. Moja Mama kiedy pierwszy raz spróbowała tego paprykarza, nie mogła mi uwierzyć, że nie ma w nim ryby.
Kasza jaglana jest bogatym źródłem witamin z grupy B: B1, (tiaminy), B2 (ryboflawiny) i B6 (pirydoksyny) oraz żelaza, miedzi, witaminy E i lecytyny ( która korzystnie wpływa na pamięć i koncentrację). Nie zawiera glutenu.

czytaj dalej »

2017-02-16

Kleik jaglany

Kleik jaglany

zatrucie? jelitówka? Każdy wie, jak ważna jest w czasie powrotu do zdrowia dieta. Dziś proponuję Wam kleik z kaszy jaglanej, smaczny i delikatny. Doda dzieciakom siły a przy tym jest lekkostrawny

czytaj dalej »

2017-02-16

Mleko bananowe

Mleko bananowe

Znacie takie dodatki do mleka? dosypujesz , mieszasz i masz mleko bananowe czy truskawkowe ? Dzieci je uwielbiają, ale zawierają one dużo cukru i substancji dodatkowych.
Proponuję Ci zrobienie pysznego domowego mleka bez e, bez cukru, bez laktozy, bez skrobi czy stabilizatorów.
Banany  są skarbnicą potasu, zawiera witaminę A, C, E, K oraz witaminy z grupy B. Zielony banan jest naturalnym prebiotykiem- czyli pożywką dla naszych probiotycznych bakterii, które zasiedlają nasze jelita.
 

czytaj dalej »

2017-02-16

Batony jaglane

Batony jaglane

Wszystko co dobre- szybko się kończy..a u nas powoli kończą się ferie...postanowiłam więc, co nie co przygotować starszej latorośli na poniedziałek do szkoły -na drugie śniadanie....

czytaj dalej »

2017-02-16

Kotlety jajeczne

Kotlety jajeczne

Jadaliście w dzieciństwie kotlety jajeczne? U mnie dziś w nowej odsłonie razem z kaszą jaglaną.Zwykłą Bułkę tartą można zastąpić bezglutenową :)

czytaj dalej »

2017-02-16

Jak interpretować wyniki badań labolatoryjnych

Jak interpretować wyniki badań labolatoryjnych

Każdy z nas choć raz miał okazję trafić do laboratorium analitycznego, w celu wykonania badań. Idziemy oddać krew do przemiłej Pani w białym fartuszku, a następnego dnia dostajemy karteczkę, która czasem wydaje się być mniej czytelna niż chiński alfabet.

Przeanalizuję specjalnie dla Was podstawowe badania wykonywane w laboratorium, aby pomóc w interpretacji wyników badań- jeśli czegoś Wam tu będzie brakować- piszcie – postaram się tą pustkę szybko wypełnić.

czytaj dalej »

2017-02-16

Kasza manna – powrót do dzieciństwa oraz niedocenione źródło jodu.

Kasza manna – powrót do dzieciństwa oraz niedocenione źródło jodu.

Kasza manna często przypomina mi moje dzieciństwo. Niestety dziś jest trochę zapomniana, a szkoda, bo właściwości kaszy mannej są nieocenione.

czytaj dalej »

2017-02-15

Wegańskie ciasto malinowe z konfiturą

Wegańskie ciasto malinowe z konfiturą

Jako mama dietetyk i mama dzieci, które mają alergię na produkty mleczne codziennie jestem zmuszona do przygotowywania wszystkiego od podstaw.
Dziś taki jakby murzynek- trochę brownie :) bez mleka, bez jajek :) idealne na popołudniowy deser

czytaj dalej »

2017-02-14

Muffiny z czarnej fasoli ( bezglutenowe, bez mleka)

Muffiny z czarnej fasoli ( bezglutenowe, bez mleka)

Bezglutenowe Wegańskie muffiny z czarnej fasoli
Pyszne, mocno czekoladowe muffiny, które zasmakują Wam i Waszym dzieciom :) Czarna fasola jest bogata w błonnik ,białko oraz witaminy i minerały, takie jak witamina A, wapń, żelazo i mangan. Czarna fasola zawiera również wiele flawonoidów, które wykazują zdolności antyoksydacyjne, w tym szczególnie dużo antocyjanów. Jest dobrym źródłem kwasów tłuszczowych omega-3. To co spróbujecie?

czytaj dalej »

2017-02-14

Ciecierzanka

Ciecierzanka

W zimowe poranki lubimy zjeść przed szkołą dobrą zupę :) Ciecierzyca jest smaczna, zdrowa i sycąca.

Jest doskonałym źródłem białka, posiada większość aminokwasów egzogennych. Jest również źródłem węglowodanów złożonych, błonnika i nienasyconych kwasów tłuszczowych.Zawiera fosfor, wit. z grupy B, żelazo,cynk, magnez i potas.

czytaj dalej »

O nas


Witamy Was. Tu Ania i Kasia, i to my tworzymy tę stronę. Pasjonuje nas medycyna żywieniowa, głównie żywienie dziecka w zdrowiu i chorobie. Kochamy dzieci i chcemy dla nich jak najlepiej i jak najzdrowiej. Stąd też dzielimy się z wami wiedzą zdobytą podczas studiów z zakresu dietetyki pediatrycznej. Interesuje nas tylko najnowsza i sprawdzona wiedza oparta na faktach. Staramy się być na bieżąco z postępem nauk medycznych, a nasze artykuły piszemy zgodnie z tzw. 'evidence-based medicine'. Skupiamy się na przekazywaniu rzetelnej wiedzy, zdrowych, rozsądnych dietach, zapobiegających alergiom, chorobom autoimmunizacyjnym, onkologicznym, czy tak powszechnym chorobom metabolicznym. Pomagamy rodzicom zrozumieć, jak poprzez prawidłowe odżywianie można zapewnić dzieciom zdrowe dorastanie, zwiększyć odporność, wpłynąć na prawidłowy rozwój intelektualny i fizyczny. Dziecko zasługuje na szczęśliwą przyszłość, którą przede wszystkim daje zdrowie, a MY chcemy wam w tym pomóc. Zostańcie z nam na dłużej. Zapraszamy również do naszej poradni online.

Współpraca ze specjalistami z dziedziny medycyny, dietetyki i zdrowego odżywiania