Dietetyka Pediatryczna logo Dietetyka Pediatryczna

Zdrowie kształtuje się w dzieciństwie

2017-02-16

Jak interpretować wyniki badań labolatoryjnych

Jak interpretować wyniki badań labolatoryjnych

Każdy z nas choć raz miał okazję trafić do laboratorium analitycznego, w celu wykonania badań. Idziemy oddać krew do przemiłej Pani w białym fartuszku, a następnego dnia dostajemy karteczkę, która czasem wydaje się być mniej czytelna niż chiński alfabet.

Przeanalizuję specjalnie dla Was podstawowe badania wykonywane w laboratorium, aby pomóc w interpretacji wyników badań- jeśli czegoś Wam tu będzie brakować- piszcie – postaram się tą pustkę szybko wypełnić.

czytaj dalej »

2017-02-16

Kasza manna – powrót do dzieciństwa oraz niedocenione źródło jodu.

Kasza manna – powrót do dzieciństwa oraz niedocenione źródło jodu.

Kasza manna często przypomina mi moje dzieciństwo. Niestety dziś jest trochę zapomniana, a szkoda, bo właściwości kaszy mannej są nieocenione.

czytaj dalej »

2017-02-15

Wegańskie ciasto malinowe z konfiturą

Wegańskie ciasto malinowe z konfiturą

Jako mama dietetyk i mama dzieci, które mają alergię na produkty mleczne codziennie jestem zmuszona do przygotowywania wszystkiego od podstaw.
Dziś taki jakby murzynek- trochę brownie :) bez mleka, bez jajek :) idealne na popołudniowy deser

czytaj dalej »

2017-02-14

Muffiny z czarnej fasoli ( bezglutenowe, bez mleka)

Muffiny z czarnej fasoli ( bezglutenowe, bez mleka)

Bezglutenowe Wegańskie muffiny z czarnej fasoli
Pyszne, mocno czekoladowe muffiny, które zasmakują Wam i Waszym dzieciom :) Czarna fasola jest bogata w błonnik ,białko oraz witaminy i minerały, takie jak witamina A, wapń, żelazo i mangan. Czarna fasola zawiera również wiele flawonoidów, które wykazują zdolności antyoksydacyjne, w tym szczególnie dużo antocyjanów. Jest dobrym źródłem kwasów tłuszczowych omega-3. To co spróbujecie?

czytaj dalej »

2017-02-14

Ciecierzanka

Ciecierzanka

W zimowe poranki lubimy zjeść przed szkołą dobrą zupę :) Ciecierzyca jest smaczna, zdrowa i sycąca.

Jest doskonałym źródłem białka, posiada większość aminokwasów egzogennych. Jest również źródłem węglowodanów złożonych, błonnika i nienasyconych kwasów tłuszczowych.Zawiera fosfor, wit. z grupy B, żelazo,cynk, magnez i potas.

czytaj dalej »

2017-02-14

wegański burger

wegański burger

Bardzo szybki do przygotowania burger ( o ile bułeczkę kupicie w piekarni ;) ) Nie znajdziecie w nim ani grama mięsa , a w smaku nie ustępuje tradycyjnej wersji :)

czytaj dalej »

2017-02-14

owsiankoweLove

owsiankoweLove

Lubię szybkie śniadania, a kiedy jest proste w przygotowaniu, pożywne i dodaje nam siły i energii tak bardzo potrzebnej dzieciakom w szkole- to jest to śniadanie idealne

czytaj dalej »

2017-02-14

Amarantuski

Amarantuski

zapraszam Was dziś do wykonania amarantuskowych ciasteczek :) nadają się idalnie na dziecięcy deser lub jako dodatek do drugiego śniadania. Serdecznie Wam polecam !

Niepozorne nasion to nie tylko wielowitaminowa pigułka, ale również źródło dobrze przyswajalnego białka i aminokwasów. Dlatego powinny znaleźć się w menu wegetarian- szczególnie tych małych.

czytaj dalej »

2017-02-14

Domowy syrop Czosnkowy

Domowy syrop Czosnkowy

Domowy syrop z czosnku.

W okresie jesienno-zimowym specyfikiem, który często podaję moim dzieciom jest syrop z czosnku, cytryny i miodu. A wiadomo, że czosnek w połączeniu z cytryną i miodem bardzo skutecznie zapobiega infekcjom wirusowym, czy bakteryjnym układu oddechowego, a dodatkowo wzmacnia odporność. Przepis, którym się dzielę stosuję od 2 lat i być może dlatego moje dzieci nie chorują, a jeśli już coś widzę ‘’na rzeczy’’ od razy go podaję i następnego dnia ‘’jak ręką odjął’’:) . Warto więc powracać do tego, co kiedyś stosowała stara medycyna ludowa. Czosnek od tysięcy lat cieszy się sławą jako bardzo pomocny środek leczniczy.

czytaj dalej »

2017-02-14

bezglutenowe racuchy na jogurcie sojowym

bezglutenowe racuchy na jogurcie sojowym

Na walentynkowe śniadanie wyczarowałam dla moich małych Walentynek racuchy :) Bo kto ich nie lubi ? No kto ?

Zapraszam Was serdecznie po przepis :)

czytaj dalej »

O nas


Witamy Was. Tu Ania i Kasia, i to my tworzymy tę stronę. Pasjonuje nas medycyna żywieniowa, głównie żywienie dziecka w zdrowiu i chorobie. Kochamy dzieci i chcemy dla nich jak najlepiej i jak najzdrowiej. Stąd też dzielimy się z wami wiedzą zdobytą podczas studiów z zakresu dietetyki pediatrycznej. Interesuje nas tylko najnowsza i sprawdzona wiedza oparta na faktach. Staramy się być na bieżąco z postępem nauk medycznych, a nasze artykuły piszemy zgodnie z tzw. 'evidence-based medicine'. Skupiamy się na przekazywaniu rzetelnej wiedzy, zdrowych, rozsądnych dietach, zapobiegających alergiom, chorobom autoimmunizacyjnym, onkologicznym, czy tak powszechnym chorobom metabolicznym. Pomagamy rodzicom zrozumieć, jak poprzez prawidłowe odżywianie można zapewnić dzieciom zdrowe dorastanie, zwiększyć odporność, wpłynąć na prawidłowy rozwój intelektualny i fizyczny. Dziecko zasługuje na szczęśliwą przyszłość, którą przede wszystkim daje zdrowie, a MY chcemy wam w tym pomóc. Zostańcie z nam na dłużej. Zapraszamy również do naszej poradni online.

Współpraca ze specjalistami z dziedziny medycyny, dietetyki i zdrowego odżywiania